Torren-logotipo.svg

Serveis municipals

Ajudes de la Generalitat Valenciana per danys produïts per la DANA en béns immobles que no cobrisca l'assegurança

ACORD de 18 de novembre de 2022, del Consell, d’inici d’actuacions per a pal·liar els danys produïts pel temporal de pluja de novembre de 2022 a la Comunitat Valenciana
Apartat Quart

S’estableix un termini de 30 dies, comptats des de l’endemà de la publicació del present acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, perquè les corporacions locals dels municipis afectats i els diferents departaments de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, puguen presentar les seues estimacions de danys en les infraestructures i béns públics que s’hagen vist afectats, i dels possibles danys a béns immobles de persones físiques o jurídiques que no estigueren coberts pel sistema d’assegurances, així com, si fa el cas, de les despeses extraordinàries que, amb caràcter urgent, s’hagen hagut d’efectuar a conseqüència de la pluja fins al 13 de novembre de 2022, fi de l’emergència.

Juntament amb la sol·licitud s’haurà d’incloure la documentació següent:
a) Memòria valorada de l’estimació de danys, amb la relació detallada de les infraestructures afectades i la seua localització, preferentment cartogràfica.
b) Declaració que tots els danys s’han produït a conseqüència de l’episodi de pluja descrit en aquest acord.
Per a dur a terme les corresponents estimacions de danys, els municipis afectats podran comptar amb el suport dels serveis tècnics de la Generalitat.

En el formulari de sol·licitud s’incorporarà:
a) Certificat de no estar incurs en alguna de les circumstàncies recollides en l’apartat 2n de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) D’acord amb el que es disposa en l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques la presentació de la sol·licitud comporta l’autorització a l’òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d’identitat del sol·licitant i d’estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
En cas que el sol·licitant s’opose al fet que l’òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d’indicar-lo expressament en el formulari, quedant obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

Termini de presentació de sol·licituds: fins el 16/12/2022